Prezentarea proiectului


IDEEA PROIECTULUI

Proiectul „Dezvoltarea spiritului antreprenorial și a competențelor manageriale pentru a genera un număr crescut de afaceri” a fost gândit după o analiză atentă a mediului de afaceri românesc, dar mai ales a dorinței studenților și tinerilor din România de a începe propriile lor afaceri. (*sursa: http://www.eyromania.ro/) Pornind de la o serie de probleme precum: gradul scăzut de informare cu privire la oportunitățile existente pentru antreprenoriat și angajarea pe cont propriu, dar și a lipsei competențelor antreprenoriale și manageriale în rândul studenților și tinerilor întreprinzători, a accesului destul de dificil la surse de finanțare, proiectul își propune să răspundă următoarelor 5 nevoi și să ofere soluții rapide, dar pe termen lung problemelor amintite mai sus:

  • Nevoia dezvoltării competențelor antreprenoriale și manageriale ale studenților și ale tinerilor întreprinzători, astfel încât aceștia să contribuie totodată la dezvoltarea mediului de afaceri din România, atât la nivel calitativ (îmbunătățirea performanței și formării profesionale actuale), cât și la nivel cantitativ (creșterea numărului de inițiative și afaceri românești) .
  • Nevoia dezvoltării de programe de formare profesională de înaltă calitate pentru dezvoltarea și consolidarea de noi domenii de ocupare și antreprenoriat: management turistic, marketing cultural, management de mediu etc.
    Nevoia dezvoltării și implementării unor scheme de ajutoare și stimulente care să sprijine demararea unor noi afaceri.
  • Nevoia facilității accesului la servicii de consultanță, asistență și sprijin pentru inițierea de afaceri și ocuparea pe cont propriu a studenților și tinerilor întreprinzători.
    Nevoia dezvoltării unor instrumente moderne de informare și învățare care să faciliteze dobândirea de noi abilități și competențe.

SCOPUL PROIECTULUI

Proiectul „Dezvoltarea spiritului antreprenorial și a competențelor manageriale pentru a genera un număr crescut de afaceri” urmărește să contribuie la dezvoltarea mediului de afaceri din România și susține un număr de 410 antreprenori, actuali și/sau viitori în demersurile lor antreprenoriale, dintre care cel puțin 250 sunt femei (60%) și cel puțin 250 sunt studenți cu vârste cuprinse între 18-25 ani (60%), oferindu-le acces la un program integrat de consultanță, informare, formare și asistență personalizată.
În acest sens au fost stabilite următoarele obiective:

  • Conștientizarea cu privire la oportunitățile existente pentru antreprenoriat și angajarea pe cont propriu și promovarea unei atitudini pozitive față de cultura antreprenorială prin realizarea unei campanii integrate de comunicare.
  • Dezvoltarea competențelor antreprenoriale și manageriale ale studenților și ale tinerilor întreprinzători prin servicii integrate de sprijin pentru inițierea unei afaceri (consiliere, asistență, post-asistență și sprijin pentru inițierea de afaceri și ocuparea pe cont propriu, formare profesională inclusiv în dezvoltarea și consolidarea noilor domenii de ocupare și antreprenoriat).
  • Dezvoltarea și implementarea schemelor de ajutoare și stimulente pentru a sprijini demararea activităților unei afaceri, antreprenoriatul și ocuparea pe cont propriu.
    Promovarea culturii antreprenoriale și stimularea inițiativelor antreprenoriale și a angajării pe cont propriu prin realizarea de activități inovatoare.

ACȚIUNILE PROIECTULUI

Realizarea obiectivelor și a altor rezultate stabilite în cadrul proiectului se vor obține în urma desfășurării unui mix de activități format din:

  • Crearea unui portal de informare one-stop-shop, cu material informative despre inițierea și dezvoltarea de noi afaceri, angajarea pe cont propriu, oportunități existente, clustere de firme, poli de competitivitate, oportunități de finanțare la nivel national și european etc.
  • Accesul la 4 centre de sprijin pentru inițierea afacerilor în Cluj-Napoca și Timișoara.
  • Elaborarea unui număr de 500 Ghiduri pentru ocuparea pe cont propriu
  • Înființarea unui număr de 43 de noi întreprinderi, cel puțin 2 pe fiecare județ din regiunile de implementare, respectiv București.
  • Crearea a minim 86 de noi locuri de muncă (2 pentru fiecare întreprindere înființată).
  • Crearea unui Portal Informatic Regional Online (PIRO).
  • Crearea unei platforme de e-learning și a unei biblioteci digitale online cu resurse în domeniul antreprenorial
  • Elaborarea unui Ghid interactiv de sprijin pentru inițierea unei afaceri.

PARTENERII PROIECTULUI:

  • Academia de Studii Economice din Bucuresti [ASE]
  • Pactul Regional Nord-Vest pentru Ocupare si Incluziune Sociala [PROIS-NV]