Activitatile proiectului


  1. Managementul proiectului.
  2. Informarea si publicitatea proiectului.
  3. Achizitii publice realizate in cadrul proiectului.
  4. Auditul proiectului
  5. Campanii integrate de comunicare si constientizare
  6. Activitati integrate de consiliere, asistenta, post-asistenta si sprijin pentru initierea de afaceri si ocuparea pe cont propriu.
  7. Dezvoltarea si implementarea de activitati de formare profesionala
  8. Dezvoltarea schemei de ajutorare
  9. Realizarea de activitati specifice schemei de ajutor de minimis
  10. Activitati inovatoare pentru promovarea culturii antreprenoriale, stimularea initiativelor antreprenoriale si angajarea pe cont propriu prin dezvoltarea unui sistem informatic interregional inteligent.

 

Detalierea activitatilor:

5. Campanii integrate de comunicare si constientizare cu privire la oportunitatile existente pentru antreprenoriat si angajarea pe cont propriu in randul membrilor grupului tinta a proiectului

  • Realizarea unui portal de informare de tip one-stop-shop cu privire la initierea si dezvoltarea de noi afaceri, angajarea pe cont propriu, oportunitatile economice existente in piata, clustere de firme, poli de competitivitate, oportunitati de finantare la nivel national si european, alte informatii utile
  • Materiale publicitare de promovare a oportunitatilor antreprenoriale si a metodologiei de acces la ajutorul de minimis
  • Realizarea de campanii media si campanii de informare in cadrul unor manifestari conexe
  • Realizarea unei conferinte interregionale (cu participarea unor reprezentanti ai mediului de afaceri, financiar si premierea planurilor de afaceri alese pentru a fi subventionate)

6. Activitati integrate de consiliere, asistenta, post-asistenta si sprijin pentru initierea de afaceri si ocuparea pe cont propriu

  • Elaborarea materialelor pentru membrii grupului tinta care sa vina in sprijinul activitatii de consiliere, asistenta si sprijin (programe de consiliere pentru initierea unei afaceri, ghiduri pentru ocuparea pe cont propriu, etc.)
  • Pregatirea activitatii de consiliere, asistenta si sprijin pentru initierea de afaceri si ocuparea pe cont propriu
  • Realizarea de activitati logistice si administrative pentru dezvoltarea a 2 centre de sprijin deja existente si infiintarea a 2 noi centre de sprijin pentru initierea afacerilor. (Cluj-Napoca si Timisoara)
  • Activitati integrate de consiliere, asistenta, post-asistenta si sprijin pentru initierea de afaceri si ocuparea pe cont propriu
  • Recrutarea, selectia si inregistrarea grupului tinta
  • Furnizarea serviciilor de consiliere si orientare profesionala, inclusiv pentru crearea de afaceri si ocuparea pe cont propriu. In cadrul activitatii de consiliere se va realiza un plan de interventie personalizat cu recomandari privind cursurile de formare profesionala ale participantilor
  • Organizarea de workshopuri in cadrul centrelor de sprijin (ex. intalniri cu oameni de afaceri, contabilitate pentru IMM etc)
  • Activitati de mentorat/tutoriat in vederea oferiri de asistenta, post-asistenta si sprijin pentru initierea de afaceri si ocuparea pe cont propriu. Membrii grupului tinta vor fi ajutati sa dezvolte planuri de afaceri viabile si sustenabile

7. Dezvoltarea si implementarea de activitati de formare profesionala pentru sprijinirea ocuparii pe cont propriu si initierea de afaceri de succes

  • Dezvoltarea Competentelor Antreprenoriale, cu tematica: Initiere in afaceri si Realizarea planului de afaceri. Toti membrii grupului tinta vor participa la acest curs
  • Programe de formare profesionala pentru dezvoltarea si consolidarea de noi
    domenii de ocupare si antreprenoriat:

    • Management turistic
    • Sisteme informatice utilizate in afaceri (pentru competente TIC)
    • Marketing si management farmaceutic
    • Marketingul serviciilor
    • Marketing cultural
    • Management de mediu
  • Programe de dezvoltare a competentelor manageriale necesare dezvoltarii unei afaceri.
    • Manager marketing
    • Leadership
    • Manager resurse umane
    • Manager
    • Manager proiect
    • Agent vanzari
    • Referent relatii cu publicul

8. Dezvoltarea schemei de ajutorare si stimulare a membrilor grupului tinta pentru initierea de noi afaceri si ocupare pe cont propriu

  • Realizarea unei metodologii de organizare a concursului de idei de afaceri care va cuprinde informatii despre cerintele obligatorii care trebuie indeplinite, criteriile de selectie a ideilor de afaceri, metodogia de implementare a ideilor de afaceri conform conditiilor de ajutor de minimis
  • Organizarea a 2 competitii deschise de idei de afaceri si selectarea celor mai bune planuri de afaceri in urmatoarele domenii:
    • turism si ecoturism
    • industrii creative
    • TIC
    • sanatate si produse farmaceutice
    • energie
    • management de mediu
  • Selectarea si finantarea unui numar de cel putin 43 de planuri de afaceri cel putin unul pentru fiecare din judetele din cele 2 regiuni de implementare