Actualizare a metodologiei si regulamentului de concurs de planuri de afaceri

CORRIGENDUM NR. 2 la
Metodologia și regulamentul de concurs de planuri de afaceri organizat în cadrul proiectului POSDRU/176/3.1/S/150.300
“Dezvoltarea spiritului antreprenorial și a competențelor manageriale pentru a genera un număr crescut de afaceri (NewBiz)”
desfășurat în regiunile de Nord – Vest și Vest ale României

Paragraful VI. 2. Prevederi privind finanțarea din Metodologia și regulamentul de concurs de planuri de afaceri organizat în cadrul proiectului POSDRU/176/3.1/S/150300 va avea urmatorul continut:

Dupa semnarea Acordului de finantare, Beneficiarul schemei de ajutor de minimis trebuie:

  • sa faca demersurile necesare pentru infiintarea intreprinderii, asa cum este stabilit in planul de afaceri. Dovada infiintarii firmei trebui transmisa, in copie legalizata, Administratorului schemei de ajutor de minimis;
  • sa deschida conturi de disponibil dedicate la o unitate bancara si sa le comunice Administratorului schemei de ajutor de minimis;
  • sa opteze, prin notificare scrisa, catre Administratorul schemei de minimis, cu privire la modul de finantare a Planului de afaceri (plati in avans primite de la Administratorul schemei de minimis sau mecanism de rambursare a cheltuielilor facute din resurse proprii)
  • oricare ar fi modul de finantare ales, Beneficiarul schemei de minimis trebuie sa elaboreze si sa transmita Administratorului schemei de ajutor de minimis un grafic de esalonare al transelor de finantare a Planului de afaceri, respectand urmatoarele considerente:
    • transele de finantare vor respecta planul financiar al Planului de afaceri aprobat;
    • vor fi luate in considerare cel putin 3 transe de plata (initial si pe parcursul perioadei de implementare a proiectului, ultima transa de plata nu va fi planificata mai tarziu de 5.12.2015 – data de final a proiectului);
    • transa initiala nu va putea depasi 35 % din valoarea totala a planului de afaceri aprobat
    • graficul de esalonare al transelor de finantare va fi intocmit pentru intreaga valoare a Planului de afaceri acceptat la finantare. Graficul cu transele de plata va fi depus in scris in termen de 15 zile de la data semnarii Acordului de finantare
  • In situatia in care finantarea planului de afaceri presupune plati in avans, sa opteze pentru una din urmatoarele metode de garantie a implementarii cu succes a Planului de afaceri : scrisoare de garantie bancara constituita de firma nou infiintata sau de catre o alta firma, pentru firma nou infiintata, in favoarea Administratorului schemei de minimis, polita de asigurare in favoarea Administratorului schemei de minimis, acces al beneficiarului ajutorului de minis la contul prin care se finanteaza planul de afaceri, sub controlul Administratorului schemei de minimis, etc. Optiunea Beneficiarului schemei de minimis va fi integrata in Acordul de finantare care se va incheia cu Administratorul schemei de minimis. Masurile de garantie se instituie pentru intreaga suma solicitata ca ajutor de minimis, pana la un termen care sa nu fie inainte de 10.05.2016
  • Pentru toti Beneficiarii ajutorului acordat prin schema de minimis se mentin obligatiile referitoare la sustenabilitatea intreprinderii nou infiintate (mentinerea unui minim de 2 persoane angajate pe perioada proiectului si 6 luni dupa incheierea acestuia, mentinerea firmei nou infiintate cel putin 3 ani)